O druhém Whole30, pádech na hubu a paleo hamburgeru

O druhém Whole30, pádech na hubu a paleo hamburgeru

Neúspěch. Cizímu se pošklebujeme a vlastnímu se snažíme vyhnout. Je to ošklivé slovo a ještě ošklivější realita běžného života. Setká se s ním každý a není na něm moc co rozebírat, kdo by o něm chtěl ještě číst?

Poslední dobou o něm však přemýšlím hodně. Občas jsem považovala celý svůj život za jeden velký neúspěch a někdy mám k takovému myšlení stále blízko.

Nebudu tady své neúspěchy vyjmenovávat, bylo by to na dlouho.  Protože je tenhle článek hlavně o jídle, zaměřím se na neúspěch v něm. Neschopnost vydržet dlouhodobě u jídla, které dělá z mé zubožené tělesné schránky stroj, který jde používat tak, jak příroda zamýšlela, mě beztak štve z mých neúspěchů nejvíce. 

Po dokončení svého posledního Whole30 jsem byla jako vyměněná. Zmizela klasická touha prospat celý den a po mlze, věrné společnosti mého mozku, také nebylo ani památky.

Už jsem to psala a napíšu to znovu. Cítila jsem se naprosto skvěle.

A proč bych měla zahazovala něco, co mi prokazatelně dělá tak dobře?

Neúspěch přišel nečekaně.


Jenže pak se to stalo.
Jeden dortík tady, druhý támhle.
Vlastně ani nevím jak, ale najednou jsem jedla jen rohlíky, fastfood a pizzu.

meeating

Únava. Mlha. Deprese. A ta hromada kil navíc, která mě při paleo stravování opustila, se také nepozorovaně vrátila.

Věděla jsem, co musím udělat. Nešlo to. Celých několik měsíců jsem svoje tělo s plným vědomím kousek po kousku rozbíjela – a co hůř, většinu času jsem si to ani moc neužívala.

Místo toho, abych s tím něco dělala, jsem se ubíjela, nadávala si a žila na obláčku nespokojenosti.

Brzy jsem však zjistila, že tenhle neúspěch nebyl obyčejný. Tenhle byl zlomový.

Konečně jsem si díky němu uvědomila, že ty moje pády na hubu nejsou tak špatný, protože se vždycky vyhrabu a vrátím se k lepším zvykům silnější.

Doba, kterou u nich zůstávám, se plíživě prodlužuje. Ať už jde o jídlo a pohyb, psaní nebo třeba udržování bytu v takovém stavu, že se v něm dá žít.

Místo toho, abych se ubíjela tím, že jsem zase něco nezvládla, se snažím dělat to, co by se s neúspěchy dělat mělo – učit se z nich.

Z marných stavů, o kterých jsem psala minule, jsem se hrabala postupně několik týdnů. Nakonec jsem sebrala všechno pomalu střádané odhodlání, a znovu jsem se vrhla do samotného Whole30.

 

Your-I-Can-Do-It-Attitude

Whole30 podruhé a jinak

Se svou druhou Whole30 výzvou jsem začala před jedenácti dny. A je to nejlepších jedenáct dnů posledních měsíců. Pozitivní změny v náladě, únavě i celkové spokojenosti se projevily okamžitě. Najela jsem na něj tak snadno, jako bych nikdy nepřestala.

Přesto od začátku vím, že neuspěju. Nesplním výzvu. Zklamu se. A je to v pořádku.

Tentokrát je mým plánem jíst podle plánu jen jednadvacet dnů a poté si nenadávat do slabochů, ale pustit se do výzvy mnohem těžší – jíst jídlo, které mi dělá dobře.
Jet podle pevně vyhraněných mantinelů je snadné. Pevně daná pravidla Whole30 jsou pro mě berličkou a já to chci zvládnout i bez ní, jsem však ráda, že ji mám, aby mi pomohla s resetem a „novým začátkem”.

Svého motta never give up, never surrender se nezříkám, ale dnes si konečně uvědomuju, že to chce občas udělat krok stranou – a pokud to v dané situaci dává smysl, není ostuda se bez výčitek vzdát.

K Whole30 se ale budu často vracet. Občas jako ke krátkodobému resetu a jindy i pro tu výzvu samotnou.

Recept: Paleo hamburger podle Linkgirl

Cože? Paleo burger ve Whole30? Ale to se přece nesmí!

Správně. Nesmí, a pokud zrovna sami držíte Whole30, je jen na vás a vašem svědomí, jestli ho do svého jídelníčku propašujete. 

Suroviny

Větší batát
Cibule
Rajče
Mleté maso (dělala jsem z vepřového, hovězí / mix také poslouží)
Hořčice (ideálně domácí, můžete nahradit jinou vhodnou domácí pomazánkou)
Olivový olej
Sádlo (volitelně)
Sůl

paleo-burger

Nojo, neumím fotit jídlo, sorry jako. 🙂

Postup

Troubu si předehřejte na 180°.

Batát nakrájený na kolečka potřete z obou stran olivovým olejem a osolte. Dejte péct přibližně na půl hodiny – po patnácti minutách kolečka zkontrolujte a obraťte.

Cibuli nakrájejte na půlměsíčky a na pánvi ji nechte zkaramelizovat, to chvilku trvá. Podle počtu batátů si připravte mleté maso a na té samé pánvi jako cibulku ho osmažte – z každé strany přibližně tři minuty. Přitom si můžete nakrájet rajče.
Na hotové batáty dejte plátek rajčete, kus masa, na které dáte trochu hořčice (nebo jiné omáčky), a posypte cibulkou.


Dejte vědět, jak chutnal. 🙂