facepalm

Udělali jsme slevovou akci a účastnili se jí lidi aneb marketingová komunikace level Möbelix

Möbelix našel nové dno marketingové komunikace.

Po téhle facebookové kauzičce jsem si musela protřít oči, jestli nespím, a zkontrolovat, že je opravdu rok 2018, ve kterém snad každá firmička z kraje světa tuší, že by se měla alespoň na sociálních sítích ke svým zákazníkům chovat slušně.

Nebo, pokud už se to jó nedá vydržet, použít na ně špetku humoru s ironií, a jestliže ani to neumím, tak jednoduše mlčet.

Rozjíždět však dlouhé diskuze, v nichž zákazníka co příspěvek obviňuji ze lží a podvodů, bít se za svou pravdu zuby nehty několik hodin a pak všechny své příspěvky smazat, „protože si nenechám nadávat“, je vskutku originální přístup.

 

Ještě víc to těm blbym zákazníkům nandáme!

Musím se k něčemu přiznat. Byla jsem přesvědčená, že je veřejné posílání zákazníků do prdele dávnou minulostí, na kterou vzpomínají akorát tak internetoví dinosauři a milovníci bizáru.

Také si vzpomínáte na Cukrárnu u Draka? Pavel Ungr ve svém článku krásně ukazuje dopad takové milé komunikace se zákazníkem na výsledky ve vyhledávání i v reputaci.

Kdepak. Möbelix mě zkušeně vyvedl z omylu.

V dnešní době se také ještě může facebookový specialista poměrně velké společnosti k zákazníkům chovat jako k nadbytečné špíně, co jenom překáží, a dokonce z toho vyváznout bez následků.

Omluva?

Kdepak, místo toho Möbelix všechny účastníky diskuze na svých stránkách zablokoval a předstírá, že se nic takového nestalo.

Samozřejmě, stejně jako v ostatních případech, všechno je chyba zákazníka (odpověď na tuto stížnost pána, který 9 měsíců čeká na zaplacenou sedačku, je také lahůdka).

Každopádně já jsem za tento fail ráda. Dlouho jsem se rozhodovala, kde si koupím matraci, a obratem mám jasno, kde si už v žádném případě nekoupím nic.

Hořící Homer

Možná má Möbelix jen originální marketingovou strategii

Nevím, kdo dělá Möbelixu marketing, ale musejí tam mít fakt řachandu.

Bohužel jsem potenciál diskuze neodhalila včas, takže mám jen screenshot** ochuzený o většinu Möbelixích reakcí, ale věřím, že i tento vám toho o  jednání této skvělé společnosti řekne víc než dost. (Pokud by vám bylo cokoliv nejasného, všimněte si popisků pod samotnými obrázky.)

Möbelix nabízí slevu. Haha

Möbelix nabízí slevu. Haha

 

Mobelix obviňuje ze lži

Tohle by se dalo ještě okecat

 

Mobelix dělá z lidí debily

Nejenže zákazníci lžou. Oni podle Möbelixu ani číst neumí.

 

Möbelix vs zákazník

Möbelix vs zákazník

 

Mobelix kope sám do sebe

Také tam tu hromadu urážek ze strany zúčastněných vidíte? Kdepak, nic nevynechávám

Uznávám. Komunikace se zákazníky na sociálních sítích je náročná. Proto většina společností hledá uchazeče s odolností vůči stresu a jistou schopností zvládat vyhrocené situace s humorem. Přitom by řešení celého případu mohlo být tak jednoduché.

Snad i ta prostá ignorace by byla lepší než to, co správce tohoto facebooku předvedl. Dokonce i věta: „omlouváme se, vám slevu dát nechceme“ by mohla napáchat menší škodu než rozjíždění dlouhých diskuzí o vlastní pravdě a obviňování potenciálního zákazníka.

Rozeznat svůj omyl, případně se snad dokonce omluvit za chybu, to jsou všechno dovednosti vyšší dívčí. Tu by však měl mít každý, kdo má přístup k firemnímu profilu na sociálních sítích.

V tomto screenshotu není bohužel vidět srovnání s údajně originální fotografií, u které i fotografický analfabet jako já pozná, že je výrazně jiná. Beztak je to pouhou třešinkou na dortu tohoto krásného selhání.

Nebudu však jenom negativní. Konkurenční IKEA, která se těší poměrně dobré pověsti sama od sebe (pokud zapomeneme na pár uklouznutí, která se stanou každému), má marketing i celkovou komunikaci prostě boží.

Bojack s laví

Möbelix by nám tvrdil, že jsme si tam to koňské maso šoupli sami

Pokud po zákaznících něco chce, umí je o to požádat stylově. Hádku s klientem na jejím Facebooku rozhodně nenajdete.

Možná má Möbelix takhle s otevřením nové prodejny nějakou svou marketingovou vizi, do níž holt méně zkušení markeťáci nevidí.

Možná, že se zuby nehty drží staré dobré mantry matláků o tom, že negativní reklama je také reklama.

Jistá jsem si však tím, že minimálně o jednoho zákazníka, který už měl nákup v košíku, tímto Möbelix přišel.

 

**Kredit za printscreeny patří zúčastněnému Tomášovi Šapovalovi, díky! 🙂